Com hem pogut abandonar la serva i el seu aroma? Era el fruit favorit de la padrina, que les menjava al punt, quan són toves i la seva carn s’ha tornat compota. La servera era un imprescindible de totes les cases pageses de mitja muntanya i per nosaltres era un deure aconseguir fer-ne un producte que la posés en valor. La nostra melmelada transmet l’aroma i l’acidesa de les serves menjades al punt de maduresa, sense amagar totalment la seva astringència. Val la pena provar-la!
Ingredients: serves madures, sucre de canya daurada ecològic, suc de llimones ecològiques.
Melmelada artesanal de mandarines de les Terres de l'Ebre. Recomanada per esmorzar amb torrades. Textura densa amb un sabor àcid que li dona unes petites porcions de ratlladura de pell de la mandarina.
INGREDIENTS: mandarina (67%), sucre ros de canya (30%), llimona (3%) i canyella. Tot de cultiu ecològic.
Des de la Serra del Tallat, sota l’ombra d’un molí i mirant cap al mar, us portem un veritable fruit vermell mediterrani. Aquesta melmelada dolça i lleugerament àcida, feta a base de cireretes de pastor, destaca pel seu sabor autèntic i fresc. Les cireretes, petites i intensament saboroses, aporten una textura suau i un gust inconfusible. Ideal per acompanyar torrades, iogurts o per gaudir-ne directament a cullerades.
Aquesta melmelada única, lleugerament àcida, amb aromes resinosos i florals, es menja a cullerades. Del fruit de la gavernera, també anomenat gavarra, gavarró, escaramuix, tapacul o gratacul, només se n’aprofita la polpa vermella que envolta llavoretes i pèls urticants. Aquesta substància és una bomba de vitamina C i el seu gust intens és inoblidable.
Ingredients: gavarres, pomes ecològiques, sucre de canya daurada ecològic i suc de llimones ecològiques.
La més clàssica de les melmelades silvestres, el seu sabor et retorna instantàniament a la infància. Nosaltres utilitzem mores de marge (res de varietats híbrides sense espines) hi traiem tot el pinyol i hi afegim molt poc sucre per mantenir el seu esperit salvatge.
Ingredients: mores, sucre de canya daurada ecològic i suc de llimones ecològiques.
Descripció: L’olor recorda a una melmelada de fruits del bosc, la textura lleugerament granulada fa evident el gerd i la castanya. Gust dolç amb un toc afruitat. De colors marrons i rosats. Combina genial amb formatges.
Ingredients: Castanya torrada, gerds, sucre i llimona. Sense llet, sense ous. Sense gluten. Apte per vegans.